Alimente care vă ajută să slăbiți

Tot mai multe și mai sofisticate sunt rețetele de slăbit care sunt la modă. Ca să nu vă înfometați, pentru a vă îmbolnăvi, dar și pentru a scăpa totuși de kilogramele în plus, vă propunem o listă cu alimente care vă pot deveni aliați în lupta cu cântarul.

Alimente care vă ajută să slăbiți

Cereale integrale

Orezul brun, quinoa, meiul, ovăzul, grâul, porumbul, secara, integrale, adică împreună cu tărâțele rezultate din măcinarea lor, sunt cele mai potrivite alimente pentru micul dejun al celor care doresc să slăbească. Dar aceste alimente atât de bogate în minerale, fibre, săruri și vitamine pot fi adăugate și în preparatele pentru prânz sau cină. Cerealele pot fi lăsate la germinat și sunt apoi adaosuri perfecte pentru salate, mâncăruri de legume, piureuri, creme sau supe. Gustările de la ora 10 și 17 pot fi îmbogățite cu muguri, germeni de cereale, adăugați în piureuri de fructe, legume sau brânzeturi.

Ouăle

Bogate în proteine, vitamine și minerale, ouăle asigură un mic dejun hrănitor. Sunt de preferat cele fierte, în locul ouălor prăjite în grăsime. Ouăle fierte în stil ”românesc” (fierte, fără coajă, în apă cu sare și oțet) sunt cele mai sănătoase, după părerea nutriționiștilor. Tot ei ne sfătuiesc să nu depășim 3-4 ouă pe săptămână, asta din cauza grăsimilor prezente în gălbenuș.

Fisticul

Bogat în grăsimi nesaturate, sănătoase, în proteine și fibre, fisticul, ca toate nucile și alunele, ține de foame, energizează și asigură o bună digestie. Fisticul are multe calorii, de aceea nu se va depăși cantitatea de 10-15 semințe pe zi.

Avocado

Grăsimile nesaturate din avocado taie senzația de foame. Avocado conține o substanță numită leptină și aceasta este responsabilă cu stabilirea momentului de sațietate. Gustul său cremos îl face să fie adaptabil la orice tip de rețete, crud sau gătit. Este de preferat să fie consumat în stare crudă, pentru că este bogat în vitamine și minerale.

Grapefruit

Acest fruct este deja celebru în dietele de slăbit. Ajută la digerarea și „topirea„ grăsimilor și este foarte bogat în vitamina C. Principiile lui amare ajută digestia și curăță ficatul și vezica biliară.

Uleiul de măsline

Este de preferat în stare crudă, negătit, ca adaos la salate, supe, creme. Se poate adăuga la sfârșitul gătirii, pentru a-i păstra principiile care fac din el un adevărat atu al bunei digestii, al păstrării tinereții celulare și al echilibrării metabolismului. Vegetarienii convinși au obiceiul să bea o linguriță ulei de măsline în fiecare dimineață, înainte de micul dejun, pentru echilibrarea metabolismului.

Ciupercile

Bogate în proteine pot ține locul cărnii în multe rețete. Țin mult de foame pentru că se digeră încet, sunt, cu alte cuvinte, alimente ”grele”, dacă sunt preparate îndelung. După unii nutriționiști ar fi necesare 8 ore pentru digerarea completă a ciupercilor. Sunt recomandate în curele vegetarienilor, asigură mineralele necesare unui metabolism echilibrat. Sunt bogate în fosfor.

Ardeiul gras

Nu numai că stimulează digestia, dar asigură și culoarea plăcută a preparatelor finale. Ardeiul conține capsaicină (într-o cantitate mai mare aceasta este conținută de ardeiul iute) și aceasta nu numai că grăbește digestia, dar are și rol anticancerigen, după ultimele cercetări. Betacarotenul prezent în ardei ajută la păstrarea sănătății pielii.

Orezul

Foarte hrănitor, energizant, aliment de cursă lungă, orezul este folosit și în curele de dezintoxicare pe care le propune medicul Oshawa. Orezul brun, integral este cel mai sănătos și cel mai bogat în săruri de magneziu și potasiu. Proteinele din orez conțin aminoacizi esențiali, necesari pentru buna desfășurare a metabolismului. În curele de slăbire, orezul se poate asocia cu salate de legume proaspete sau gătite. Nu se recomandă asocierea cu preparate din carne.

Ghimbirul

Este neprețuit atunci când vine vorba de grăbirea metabolismului. Ceaiul de ghimbir este un adevărat aliat al persoanelor care își doresc o siluetă de invidiat. Ca să vă obișnuiți cu gustul lui ușor picant, cel mai simplu este să adăugați câte 2-3 rondele de ghimbir proaspăt în ceaiul pe care îl preferați. După o perioadă, puteți prepara doar infuzie sau macerat din ghimbir.

Publicat de: Autor necunoscut la 2013-06-27 14:44:16


Comentarii