Dacă vrei să-ți recapeți silueta, renunță la obiceiurile proaste!

Dacă vrei să scapi de kilogramele în plus ai de făcut două lucruri. Primul, să te înarmezi cu multă voință, fără voință planul tău este sortit eșecului încă de la început. Al doilea: să renunți la acele obiceiuri alimentare proaste. Iată câteva strategii!

Vrei să-ți recapeți silueta? Renunță la obiceiurile proaste!

Mănânci prea repede

Ne așezăm la masă, începem să mâncăm și ne oprim când ne simțim sătui. Știai însă că senzația de sațietate apare la minimum 20 de minute după ce ai început să mănânci? Ei bine, dacă tu obișnuiești să înfuleci hrana în loc să savurezi fiecare îmbucătură, în cele 20 de minute vei mânca mai mult decât are nevoie cu adevărat organismul tău.

Soluția. Încetinește ritmul: mestecă încet, fără grabă. Dacă nu reușești, încearcă trucurile pe care ți le propunem. De exemplu mănâncă cu mâna stângă, taie în bucăți mai mari ingredientele salatei (ca să fii obligată să mesteci mai mult și mai încet), fă o pauză după ce ai mâncat jumătate din porție, evită să mănânci singură.

Nu respecți orarul de mese

Obiceiul de a lua masa la ore neregulate poate fi unul din motivele pentru care nu reușești nicicum să scapi de kilogramele în plus. Știi de ce? Pentru că atunci când, într-un final, îți faci timp să mănânci, esti prea înfometată și ești tentată să alegi alimente bogate în calorii. Când stomacul tău țipă de foame, nu-i așa că mai degrabă te repezi la un platou cu friptură și cartofi prăjiți decât la o modestă salată asezonată cu oțet?

Soluția. Dacă știi că nu vei putea lua masa la prânz la timp, pregătește-ți de acasă o mică gustare, cu care să-ți potolești foamea. Apoi, fă-ți timp să iei un prânz adevărat, chiar dacă este ora 14,00. Pentru că ai mâncat mai târziu, este posibil ca la ora obișnuită a cinei să nu-și fie foame, dar nimic mai simplu: amână cina cu o oră.

Sari peste o masă

Mulți dintre noi au impresia că renunțând la una dintre mesele principale vor slăbi. Mare greșeală! Dacă renunți la una sau mai multe mese nu vei reuși să slăbești și chiar dacă vei da jos câteva kilograme, le vei recupera foarte repede. Înfometarea declanșează un semnal de alarmă pentru organism, iar acesta va intra în modul de ”stocare”: neprimind suficientă hrană, el va transforma în rezerve de grăsimi fiecare calorie disponibilă, ba mai mult decât atât, își va încetini metabolismul, ca să consume mai puține calorii.

Soluția. Cea mai bună modalitate de a-ți stimula metabolismul și de a-ți stabiliza nivelul glicemiei este să mănânci de 4-5 ori pe zi, dar cantități mici de hrană (pe cât posibil la ore regulate).

Mănânci des în oraș

E dificil să reziști tentație de a mânca în oraș: e atât de practic și de rapid! Atenție, însă, mesele la restaurant (mai ales la cele de tip fast-food) sunt de cele mai multe ori bogate în grăsimi și calorii. 

Soluția. Optează pentru mâncăruri ușoare: orez cu legume, pește la grătar, carne de pui la grătar...renunță la sosurile cu smântână și la maioneză. Ca și garnitură alege cartofi fierți și nu prăjiți. Ferește-te de salatele preparate numai din verdețuri, căci se digeră repede și peste o oră ți-e din nou foame. Adaugă salatelor bucățele de carne sau de brânză, nuci ori leguminoase (fasole boabe, mazăre, linte).

Ești pasionată de gustări

Gustările îți permit să oferi organismului unele elemente nutritive pe care nu i le-ai furnizat în timpul unei mese principale. Totuși, nu este obligatoriu să iei în fiecare zi câte o gustare, mai ales dacă alimentele care o compun lasă de dorit.

Soluția. Mănânci gustarea pentru că ți-e cu adevărat foame sau e doar un obicei plăcut? Dacă ți-e foame, nu ezita să mănânci, dar atenție ce alegi. Nu te repezi la biscuiți, prăjiturele sau batoane de ciocolată. Optează pentru un fruct, un iaurt, o bucată de brânză slabă, un pumn de fructe uscate.



Publicat de: Autor necunoscut la 2013-06-29 16:21:41


Comentarii