Cum mâncăm fructele corect

Fructul este cel mai important aliment. Este cea mai binefacatoare mâncare, dătătoare de viață și energie, din câte există!

Cum mâncăm fructele

Cu toții credem că a mânca fructe înseamnă a le cumpăra, a le tăia și a le băga în gură. Vom avea mult mai multe beneficii dacă stim cum și când să le mâncăm!

Fructul este cel mai important aliment. Este cea mai binefacatoare mancare, datatoare de viata si energie, din cate exista!

Fructele constituie alimentele cu conţinutul cel mai mare de apă (80-90%). Această apă vegetală, VIE, este dătătoare de viaţă şi aducătoare de curăţenie în ţesuturi; în plus, ea este plină de vitamine, minerale, carbohidraţi, aminoacizi, acizi graşi. Prin natura sa, fructul dă corpului posibilitatea să se cureţe de toxine, dacă este corect consumat.

Cu totii stim că mâncarea pe care o consumăm lasă urme pe dinţii noştri. Din studiile dinţilor fosilizaţi rezultă că primii oameni nu mâncau carne, nici seminţe, tulpini, rădăcini sau frunze, ci fructe. Ei erau fructivori. Fără excepţie, timp de milioane de ani, oamenii au mâncat numai fructe.

În afara faptului că fructele aduc în corp apa vie care curăţă şi purifică, ele nu lasă reziduri în sistem, nu cheltuie aproape deloc energie pentru digestie, importanţa lor enormă constând în conţinutul valoros de combustibil. Valoarea în combustibil este ceea ce trebuie să căutăm noi în orice mâncare. [combustibilul se mai poate obţine şi prin somn]

Procentele ideale ale celor 5 nutrienţi esenţiali de care are nevoie corpul sunt:
Glucoză     90%
Aminoacizi 4-5%
Minerale     3-4 %
Acizi graşi  1%
Vitamine    sub 1%

Fructele sunt singurul aliment care furnizează această compoziţie perfectă de nutrienţi.

Modul corect de a manca fructe:

Fructele trebuie mancate pe stomacul gol, si nu ca desert, asa cum se face adesea. Daca veti consuma fructele asa, aceasta va juca un rol major in detoxifierea organismului, furnizand un spor de energie in cazul pierderilor in greutate, sau activitatii zilnice.

Fructele au nevoie de 30 de minute să tranziteze stomacul, în timp ce o friptură (bogată în proteine concentrate) necesită 2-3 ore. De aceea este corect să mâncăm fructele înainte de masă cu 30 de minute sau cel puţin 2-3 ore după masă pentru a nu influenţa digestia altor alimente. Sa zicem ca mancam doua felii de paine si apoi un fruct. Deoarece fructul este digerat mai repede decat painea, acesta este gata de a trece din stomac in intestine, dar drumul lui este blocat de painea care se digera mai greu. In acest timp, toata mancarea fermenteaza si se transforma in acid. De aceea, cand fructul vine in contact cu mancarea si sucurile digestive in stomac, in treaga cantitate de mancare incepe sa se deterioreze. Asa ca, este mai bine sa mancati fructele pe stomacul gol, sau inainte de a manca altceva. Există şi o excepţie de la această regulă, combinaţia dintre fructele care nu fermentează imediat (mărul, nuca de cocos şi bananele) şi alimente bogate în hidraţi de carbon (meiul, ovăzul, etc). Un sandviş din pâine de secară cu o banană sau câteva felii de mere în budincă sau plăcintă făcută din cereale integrale, şi nu albă n-au cum să dăuneze.

Ati auzit oameni plangandu-se:…De cate ori mananc pepene verde, ragai… Dupa ce mananc banane, simt nevoia sa merg la toaleta…. Totusi toate acestea nu ar aparea daca am manca fructe pe stomacul gol. Fructele se amesteca cu mancarea aflata in putrefactie si produc gaze, care duc la balonare.

Incaruntirea parului, chelirea, iesirile nervoase, cearcanele, nu ar aparea daca am manca fructe pe stomacul gol.

Raţiunea pentru care se recomandă consumul fructelor dimineaţa este legată de desfăşurarea celor 3 cicluri ale corpului nostru:

1. Eliminarea (4 a.m.-12 p.m.). Mâncând fructe în acest interval, căpătăm rapid energie şi favorizăm astfel eliminarea toxinelor. Apa conţinută de fructe are un rol hotărâtor în procesul eliminării. Consumarea altor alimente frânează eliminarea.

2. Consumul alimentelor (12 p.m.-8 p.m.). Putem mânca, dar cu atenţie: digestia alimentelor prelucrate artificial mai mult ne consumă energia. Cel mai bine este să începem cu salate şi pe măsură ce ne apropiem de ora 8, putem consuma şi alimente care conţin proteine, dar corect combinate.

3. Asimilarea (8 p.m.-4 a.m.). Acum corpul nostru îşi extrage substanţele nutritive şi le utilizează. Dacă am combinat corect mâncărurile, în aproximativ 3 ore ajung în intestin, unde incepe absorbţia lor de către corp.

Este incorecta presupunerea ca unele fructe caportocalele si lamaile sunt acide si vor creste aciditatea stomacului. Cercetarile au aratat ca toate fructele devin alcaline in corp.

Mancand pulpa sau fructul intreg, este cu mult mai bine decat a bea sucul, deoarece fibrele sunt mai folositoare. Totusi, daca bei suc, bea-l inghititura cu inghititura, ca sa il lasi sa se amestece cu saliva, inainte de a-l inghiti.

O cura de  fructe de 3 zile, este un mod eficace de a-ti curata si detoxifia corpul.

Mananca doar fructe si bea doar suc de fructe 3 zile si vei fi surprins cand prietenii iti vor spune ce radios esti.

In timpul curei de fructe, poti manca diferite fructe la orice ora, deasemenea, ocazional, este permisa o salata de fructe.

Daca ti-ai insusit modul corect de a manca fructe, ai secretul frumusetii, sanatatii, longevitatii, fericirii, energiei si greutatii normale.

Care sunt avantajele consumului de fructe?

  • Contin principala sursa de energie pentru organism: zahar natural.
  • Sunt bogate in vitamine si antioxidanti (citeste despre antioxidanti- link articol).
  • Contin fibre care ajuta digestia.

  Mancati fructele proaspete!

Fructele sau sucul lor se pot consuma numai proaspete. Fructele fierte sau coapte la cuptor nu mai furnizează substanţele nutritive, nici apa atât de necesară purificării; ele sunt foarte acide şi forţează corpul să le anuleze aciditatea cu o mare cheltuială de energie. Gătitul distruge valoarea potenţială a fructelor. Trebuie să ne amintim mereu: să consumăm alimentele crude, să le mestecăm cum trebuie, să nu le înfulecăm cu lăcomie.

Sfaturi de retinut:

• Important de  respectat este regula de a nu combina fructele cu nimic altceva, nici cu lipide, nici cu proteine.

• Celor care sufere de insomnie le recomand sa nu consume portocale la culcare, vitamina C avand un efect de stimulare.

• Se recomanda consumarea fructului impreuna cu coaja lui, in care se afla cea mai mare cantitate de celuloza, care ajuta tranzitul intestinal.

•  Dupa ce ai mancat, altceva decat fructe, asteapta minim 3 ore inainte de a consuma fructe pentru a permite organismului sa realizeze digestia.

•  Incearca sa consumi fructe inainte de a servi masa de pranz.

•  Evita fructele procesate, fierte sau conservate. Contin cantitati mari de zaharuri si conservanti.

 !!! Deoarece fructul este alimentul pentru care omul este adaptat biologic cel mai bine, este important să ne punem problema: câte fructe am mâncat azi? decât: câte proteine am mâncat azi?

Publicat de: la 2012-11-29 12:30:16


Comentarii