Morcovul

Morcovul este considerat un aliment medicament ce posedă calităţi anticancerigene

caca

Morcovul cultivat provine din morcovul sălbatic, care se întâlneşte în mod frecvent în regiunile învecinate Mării Mediterane şi Mării Negre. Cultura lui este cunoscută cu cca. 2000 ani în urmă. În Europa, cultura morcovului este cunoscută din secolul al XVI-lea. În prezent, s-a răspândit mult în cultura din Europa, America şi Asia. Morcovul este una dintre cele mai importante legume din dieta omului şi este cunoscut înca de pe vremea vechilor greci şi romani. îCu timpul, a suferit diferite transformari care l-au adus în stadiul pe care îl cunoaştem noi astăzi. În ţara noastră, dintre legumele rădăcinoase, morcovul este cel mai răspândit, ocupând peste 50% din suprafeţele cultivate cu rădăcinoase. Cultura lui este răspândită în toate regiunile ţării, în special în cele cu temperatură moderată şi precipitaţii suficiente.

Beneficii asupra sănătății

Morcovul are calităţi curative şi acţiune farmaceutică. Deşi sunt puţin cunoscute ca aliment, frunzele morcovului au proprietăţi vitaminizante remarcabile- conţin vitamina C şi vitamine din complexul B, dar are şi calităţi remineralizante- conţin magneziu, calciu, fier. Consumate crude, au un aport remarcabil de clorofilă - substanţă cu proprietăţi detoxifiante, stimulent al proceselor de regenerare şi cicatrizare remarcabil.

Morcovul consumat crud în salată menţine tranzitul intestinal normal, element de maximă importanţă în boala canceroasă, unde funcţia de eliminare este adesea afectată. De asemenea, acest aliment intensifică procesele de dezintoxicare.

Morcovul este considerat un aliment medicament ce posedă calităţi anticancerigene, de asemenea este foarte recomandat copilor fiindcă îi ajută în procesul de creştere. Morcovul mai este recomandat şi sportivilor, celor care fac efort fizic intens sau care întreprind activităţi psihice solicitante. Este un excelent aliat al sistemului imunitar, întăreşte funcţionarea intestinelor, a aparatului digestiv, întăreşte capacitatea de concentrare şi vedere.

Rădăcina rasă de morcov şi aplicată sub formă de cataplasmă acţionează rapid împotriva arsurilor, plăgilor şi abceselor. Masca cu morcov ras şi amestecat cu ulei de migdale, zeamă de lămâie şi iaurt regenerează pielea şi îi dă un aspect proaspăt.

Selectarea și păstrarea

Morcovii sunt legume care se pot ţine mai mult decât altele dacă sunt pastraţi in condiţii optime. Aceste legume trebuie depozitate în locuri cât mai uscate, ţinuţi în partea cea mai răcoroasă a frigiderului într-o pungă de hârtie sau înveliţi într-o coală de hârtie. Depozitaţi în condiţii optime, morcovii pot sta proaspeţi timp de 2 săptămâni.

Morcovii se mai pot păstra înfipţi într-o ladă cu nisip cu rădăcinile în jos, unul lângă altul, dar cu mici distanţe între ei. Este indicat ca morcovii aleşi să fie sănătoşi, fără lovituri şi cât mai proaspeţi. Cu cât culoarea morcovilor este mai intensă cu atât conţinutul de beta-caroten este mai ridicat. Sunt de evitat morcovii care au leziuni exterioare, crăpături sau sunt bifurcţi, dar şi cei care sunt moi sau elastici.

Informații nutriționale

Mulţi dintre noi nici nu s-ar gandi că morcovii sunt în primul rând plante medicinale. Aceştia ajută la evitarea sau vindecarea a peste 30 de boli. Pot fi consumaţi proaspeţi, fierţi sau înăbuşiţi.

Morcovii conţin caroten, vitaminele A, B1, B2, C, D, G, F, H si K, magneziu, calciu, natriu, fier, fosfor, crom, iod si provitamine şi reprezintă una dintre cele mai importante surse de energie. Viitamina K întăreşte oasele, morcovul fiind recomandat copiilor în creştere.





Comentarii