Ridiche neagră

Ridichea neagră este o plantă foarte hrănitoare, care vă ajută să vă menţineţi sănătatea tractului ficatului, vezicii biliare, urinare şi digestive.

Ridiche neagră

Ridichea (Raphanus sativus) este o rădăcină de legume comestibile din familia Brassicaceae. Ridichiile sunt cultivate şi consumate în întreaga lume. Ridichiile au numeroase soiuri, variind în mărime, culoare şi durata necesară de timp pentru cultivare. Există unele ridichii care sunt cultivate pentru seminţele lor. Ridichiile cu seminţe oleaginoase sunt cultivate, aşa cum sugerează şi numele, pentru producţia de ulei


Beneficii asupra sănătății

Ridichea neagră este o plantă foarte hrănitoare, care vă ajută să vă menţineţi sănătatea tractului ficatului, vezicii biliare, urinare şi digestive. În timp ce furnizează substanţe nutritive valoroase pentru un corp sănătos, ridichea neagră, de asemenea, vă ajută să vă menţineţi o tiroida normală şi sănătoasă.
Ridiche neagră este plină de o varietate de vitamine şi are o cantitate semnificativă de vitamina C şi alte elemente nutritive.
Consumul de ridiche neagră creşte imunitatea organismului şi capacitatea acestuia de a lupta împotriva infecţiilor având un puternic efect tonic, detoxifiant şi mineralizant.
Depurativă şi energizantă, ridichea neagră are darul de a curăpţa ficatul şi rinichii de toxinele care le inundă, de a activa intestinul, stomacul şi vezica biliară. Consumul de ridiche neagră - in salată sau sucuri - se recomandă în perioadele reci ale anului când organismul e predispus răcelilor şi gripei.
Fibrele conţinute în cantitate mare de aceasta legumă reglează tranzitul intestinal şi reduc posibilitatea instalării constipaţiei. Datorită conţinutului sau bogat în vitamina C şi iod, ridichea neagra vindecă rahitismul şi scorbutul.
Ridichea neagră ajută la prevenirea constipaţiei, pentru că este bogată în fibre şi apă. Conţinutul ridicat de fibre dă senzaţie de saţietate şi poate ajuta la pierderea în greutate pentru cei interesaţi.


Selectarea și păstrarea

Ridichiile cresc cel mai bine la soare, acestea sunt în plin sezon din aprilie până în iunie şi din octombrie până în ianuarie, în cele mai multe părţi din America de Nord. În Europa şi Japonia sunt disponibile pe tot parcursul anului ca urmare a varietăţilor de soiuri cultivate. Ridichiile de vară se maturizează rapid şi ajung la maturitate în trei până la patru săptămâni. Perioadele de recoltare pot fi extinse prin plantări repetate, la distanţe de o săptămână sau două.


Informații nutriționale

Ridichea neagră conţine vitamina C, vitaminele B şi E, fosfor, sodiu, potasiu, iod, sulf, magneziu, fier şi calciu şi o cantitate însemnată de fibre.





Comentarii